İnternet Şubesi Hesaplama Aracı İletişim Formu Hemen Başvur

Çalışanlarınızı adım adım Otomatik BES'e dahil edin!

Yasal yükümlülükleriniz hakkında bilgi alın.

Garanti Emeklilik ile sisteme katılın!

İşveren olarak yasal yükümlülüklerim nelerdir?

    • Otomatik Katılım Sistemi kapsamına giren bir işveren olarak, en az bir emeklilik şirketi belirlemelisiniz.
    • 45 yaşın altındaki çalışanlarınızı Otomatik Katılım Sistemi kapsamında bireysel emekliliğe dahil ederek; katkı payı tutarlarını, en geç maaşların çalışanların hesabına geçtiği günü takip eden iş günü bireysel emeklilik şirketine aktarmalısınız.
    • Ödenmesi gereken asgari katkı payı, çalışanlarınızın prime esas kazançlarının %3’ü oranındadır ve her ay çalışanın maaşından kesilmelidir. Prime esas kazancın %3’ü üzerinden hesapladığımızda katkı payının 2019 yılı için yaklaşık 77 TL ile 575 TL arasında değişeceğini söyleyebiliriz.
    • Çalışanlar, katkı payı ödemesine ara vermeyi* talep edebilir. Bu talep, talep tarihinden itibaren en çok 3 aylık süre için yapılır, ancak çalışan, bu süre bitmeden önce veya bittikten sonra tekrar ara verme talebinde bulunabilir.
    • Çalışanlarınız tarafından size talep gelirse daha fazla katkı payı da yatırılabilir.
    • Çalışanların faizli veya faizsiz başlangıç fon tercihi sözleşme giriş işlemleri sırasında emeklilik şirketine iletilmelidir. İki ayın sonunda ise çalışanlarınız başlangıç fonundan çıkarak, fon dağılımlarını belirleyebilir.
    • Eğer çalışanınızı işe yeni aldıysanız ve bu çalışanın bir önceki iş yerinde yapılmış bir Otomatik BES sözleşmesi varsa; iş yeriniz Otomatik Katılım Sistemi'ne geçtiyse, çalışanın sözleşme süresi, birikimi ve getirisi sizin şirketinizdeki bireysel emeklilik sözleşmesine aktarılır. İş yeriniz Otomatik Katılım Sistemi'ne geçmediyse, çalışanlarınız önceki iş yerinde düzenlenmiş sözleşme kapsamında, katkı payı ödemesi yapmaya devam edebilirler.

Garanti Emeklilik ile sisteme nasıl katılacağım?

Garanti Bankası şubelerini ziyaret edebilir, Otomatik BES teklif formunu doldurarak başvuru işlemlerinizi kolayca tamamlayabilirsiniz.

Dilerseniz; "Bilgi Al" butonunu tıklayın; açılan formda “Otomatik BES Başvurusu” adımını seçerek bilgilerinizi bırakın, uzmanlarımız sizinle en kısa sürede iletişime geçsin!

Otomatik BES sözleşmeniz imzalandıktan sonra firmanıza ait tanımlamalar otomatik olarak gerçekleştirilecek ve işlemler için gerekli tüm bilgiler tarafınıza e-posta ve sms yoluyla gönderilecektir.

Tüm işlemlerinizi, web sitemizden ulaşabileceğiniz "Kurumsal İnternet Şubemiz" üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. İşlemler sırasında yardım videolarımızdan da faydalanabilirsiniz.

Kurumsal İnternet Şube üzerinden gerçekleştirebileceğiniz Otomatik BES işlemlerini görüntülemek için tıklayın!

*Ara verme talepleri , çalışan tarafından en geç ücret ödeme gününden 3 iş günü öncesine kadar iletilmesi gerekir. Bu tarihten sonra iletilen talepler, ancak bir sonraki aya ilişkin ücret ödemesinden itibaren dikkate alınabilir.

Size Daha Fazla Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Detaylı Bilgi