ARA
Sayfayı Kaydırın

Sonbahar Aylarında Ailecek Sağlıklı Kalın

Sonbahar için planlar yapmanın vakti geldi de geçiyor bile… Biz de havaların soğuması ve okulların açılmasıyla birlikte hastalıkların kol gezeceği aylarda tüm aile bireylerinin sağlıklı kalmaları için küçük ipuçları derledik.

1- Şekerden kaçın

İşlenmiş şeker, trans yağ içeren besinler ve fazla miktarda tuzun bağışıklık sistemini zayıflattığı bilinen bir gerçek. Hastalıklara karşı ekstra savunmaya ihtiyaç duyacağınız bu dönemde şeker ve yağ ihtiyacınızı meyve, sebze ve kuruyemişlerden karşılamaya özen gösterin.

2- Anahtar kelime “taze”

Her ne kadar vitamin deposu meyve ve sebzeleri bolca tüketmeniz önerilse de önemli olan az işlemden geçmiş, doğal tarım yöntemleriyle yetiştirilmiş ve kimyasallara maruz kalmamış olanlarını tüketmek. Eğer size birkaç sebze önermemiz gerekirse, sofranızdan soğan ve sarımsağı eksik etmeyin deriz.

3- Daha çok su için

Havaların soğumasıyla birlikte vücudumuzun yaz aylarında olduğu kadar çok suya ihtiyaç duymayacağını düşünebilirsiniz. Fakat özellikle bağışıklık sisteminizi ayakta tutmak için bol miktarda su içmeniz gerekiyor.

4- Uykuyu ihmal etmeyin

Vücudunuz en fazla uyku sırasında dinlenerek kendini yenileme şansı buluyor. Dolayısıyla uykuyu sakın ihmal etmeyin. Günde 8 saat vücudun kendini yenilemesi ve zinde bir gün geçirmeniz için ideal süre.

5- Hareket etmekten kaçmayın

Sonbahar aylarında günde en az 20 dakika egzersiz yapmanız gerektiğini biliyor musunuz? Kapalı bir havuzda yüzerek, koşuya çıkarak ya da işten eve dönerken yürümeyi tercih ederek günlük aktivitenizi aradan çıkarabilirsiniz.

6- Ellerinizi bol su ile yıkayın

Hastalıklardan korunmanın en iyi yolu kişisel hijyene dikkat etmekten geçiyor. Ellerinizi bol su ve doğal sabunlar kullanarak yıkamayı ihmal etmeyin.