ARA
Sayfayı Kaydırın

Uykumu Alıyorum Ama Hala Yorgunum. Neden?

Yorgunluk modern zamanların en yaygın ve ciddi sorunlarından biri. Uykumuzu almamıza ya da çok yorucu fiziksel aktiviteler yapmamamıza rağmen kendimizi yorgun hissedebiliyoruz ve bu durum hiç şüphesiz hem iş hayatımızı hem de gündelik planlarımızı olumsuz etkiliyor. Kronik yorgunluk hali çeşitli nedenlere bağlı olabilir ve aşağıdakilerden biri yorgunluğunuzun sebebi olabilir.

Yeteri kadar egzersiz yapmamak

Günümüzün büyük bölümü ofiste, masa başında ya da derste geçiyor. Dolayısıyla oturup hareket etmeye vakit bulamıyoruz. Sürekli oturmanın vücuda olumsuz etkileri ise düşündüğümüzden daha fazla olabilir. O nedenle iş ortamında veya evde, her fırsatta hafif egzersizler yaparak vücudun belli bölümlerini hareket ettirmek fiziksel sağlığımız için oldukça faydalı.

Su kaybı

Gün içinde ne kadar su içtiğimizi bile fark etmeye vaktimiz olmayabiliyor. Ancak su, vücut sağlığımız açısından hayati önem taşıyor, zira, gün içinde yeteri kadar su tüketmediğimizde iç organlarımız verimli çalışmıyor. Daha enerjik olmak ve yorgunluğu üstümüzden atmak için günde 8-10 bardak su içmeye özen göstermemiz gerekiyor.

Sağlıksız beslenme

Uyku kalitesiyle de birebir bağlantılı olan beslenme şekli, yaşam kalitemizi direkt olarak etkiliyor. Karbonhidrat ağırlıklı veya çok yağlı beslenmek zaman içinde vücudumuzu bitmeyen bir yorgunluk döngüsüne sokuyor. Gün içinde dengeli bir şekilde kırmızı et, tam tahıllı ve lifli gıda, kuru meyve tüketmek vücut enerjimizi olumlu etkiliyor.

Stres veya depresyon

Farkında olmasak da stres altında hatta depresyonda olabiliriz. Bitmek bilmeyen yorgunluğumuzun sebebi de bu durum olabilir. Egzersiz yapmak ve sağlıklı beslenmek depresyonu aşmaya da yardımcı olarak vücut enerjimizi arttırıyor.

Gizli sağlık sorunları

Şu ana kadar bahsi geçen tüm maddeleri doğru bir şekilde yerine getiriyor ama yine de kronik yorgunluktan şikayet ediyorsanız, bu durumun sebebi, henüz açığa çıkmamış sağlık sorunları olabilir. Bu durumda kendi kendinize teşhis koymak yerine bir hekime başvurmanızda ve kontrole girmenizde fayda var.