ARA
Sayfayı Kaydırın

Kriz Anlarında Sakin Kalmak İçin 3 İpucu

Ani gelişen kriz anlarıyla karşı karşıya kaldığınızda ilk tepkiniz paniğe kapılmak olabilir. Bedenimiz kendini stres altında hissettiğinde hayatta kalma dürtüsüyle stres hormonu olarak da bilinen salgısını artırarak beynimizin kritik düşünme ve karar verme mekanizmasını yavaşlatır. Dolayısıyla o anki fonksiyonlarımızın kontrolü amigdal ya da duyguların merkezi tarafından kontrol edilir. İşte bu durumda birkaç basit noktayı hatırlayarak sakin kalmayı deneyebilirsiniz.

Derin bir nefes alın

Kriz anında vücudumuzda meydana gelen olaylardan biri de kardiyovasküler sistemin hızlanarak kapasitesinden fazla çalışmaya başlamasıdır. Nefes alıp verişinize odaklanarak kalp ritminizi yavaşlatabilir, vücudunuza alınan oksijen miktarını artırıp, kan basıncınızı düzenleyebilirsiniz. Derin derin nefes alıp vererek sizi rahatlatacak pozitif şeyler düşünün ve gereksiz paniğe kapılmamaya çalışın

Durum değerlendirmesi yapın

Eğer durum elveriyorsa yavaşlayın ve bir durum değerlendirmesi yapın. Nerede olduğunuzu, krizin büyüklüğünü ve çevrenizdeki kaynakları düşünün. İletişime geçmek istediğiniz kişi ya da yerlerin olup olmadığına karar verin. Siz yavaşlayarak bir plan yapmaya odaklandığınızda beyniniz de yavaş yavaş aşırı kortizol etkisinden çıkarak yeniden sağlıklı düşünmenize yardımcı olacak.

Önceden acil durum kiti hazırlayın

Daha kriz anıyla yüzleşmemişken alabileceğiniz en etkili önlemlerden biri de acil durum kiti hazırlamak. Acil durum iletişim bilgilerinin mutlaka yer alması gereken bu kitin içerisine oluşturacağınız acil durum senaryosuna göre farklı ihtiyaçlarınızı da ekleyebilirsiniz. Dolayısıyla kriz anında bu gereksinimlerinizi aramaya gerek kalmayarak stres seviyenizin daha yükselmesini önleyebilirsiniz.