ARA
Sayfayı Kaydırın

“Bugün” Mutlu Olmanın Bilimsel Olarak Kanıtlanmış 5 Yolu

Mutluluğu ertelemeyin. Birkaç küçük aktivite ve yaklaşım değişimiyle daha iyi hissetmeniz mümkün. Hemen şimdi!

1. Sevdiklerinizle vakit geçirin

Aile ve arkadaşlarla vakit geçirmenin serotonin hormonunu harekete geçirerek bizi mutlu ettiği bilimsel olarak kanıtlanmış ve birçok bilimsel araştırmayla ortaya konmuş bir gerçek. Çikolata yemek yerine en yakın arkadaşınıza ya da ailenize sarılabilirsiniz.

2. Ertelediğiniz bir işe başlayın

Carleton Üniversitesi’nin çalışmasına göre, vakit öldürmek ve depresyon arasında sıkı bir bağlantı var. Kısacası, Instagram ve Facebook bildirimlerine bakarak vakit öldürmek yerine uzun süredir öğrenmek istediğiniz yabancı dili öğrenmek veya tango derslerine başlamak, kendinizi iyi hissetmenizi sağlayacak dopamin hormonunu harekete geçirecek.

3. Yeni bir şey öğrenin

Ulusal Ekonomi Araştırma Bürosu’nun araştırmasına göre eğitim düzeyi arttıkça yaşam süresi de uzuyor. Daha uzun yaşamak için okula geri dönmek gerekmiyor elbette ama öğrenme motivasyonunu kaybetmemek ve yeni meşgaleler edinmek bizi mutlu ederek yaşam süremizi uzatıyor.

4. Meditasyon yapın

Meditasyon sizi rahatlatmanın ve konsantrasyonunuzu artırmanın yanı sıra mutlu olmanızı da sağlıyor. Massachusetts Üniversitesi’nde yapılan “meditasyon öncesi” ve “meditasyon sonrası” psikiyatrik durum karşılaştırmasının sonucuna göre, meditasyondan sonra katılımcıların stres seviyesi fark edilir oranda düşüyor.

5. “Prososyal” harcama yapın

Sahip olduklarınız sizi mutlu etmemeye başladıysa, eşyalara veya kıyafetlere harcadığınız miktarı azaltıp seyahat ve yemek gibi deneyimlere yatırım yapmayı düşünebilirsiniz. Zira 150 kişiyle yapılan bir araştırmaya göre, katılımcılar ayakkabı, saat gibi eşyalara para harcamak yerine grup yemekleri, konser gibi etkinliklere katılarak yani “prososyal harcama” yaparak daha mutlu oluyor.