ARA
Sayfayı Kaydırın

Alkali Besinlerle Vücudunuzu Dengeleyin

Tüketim kültürünün getirisi olarak gazlı içecekler, fast-food ürünleri, kızartmalar yapay tatlandırıcılar mutfaklarımızın vazgeçilmez ürünleri haline gelmiş durumda. Fakat bu yapay yiyecekler kanımızın asit değeri yükselmesine, vücudumuz yorgun düşmesine sebep oluyor ve hastalıklarla baş etmeyi zorlaşıyor.

İnsan biyolojisi alkali yiyecekler tüketerek hayatta kalacak şekilde programlanmış. 1 birim asidik besini dengelemek için 20 birim alkali besin tüketmek gerekiyor. Çoğu sebze-meyve çiğ tüketildiğinde ya yüksek alkali değerlere sahip oluyor ya da özünde asidik olsalar dahi (limon, üzüm gibi) sindirim sırasında alkali oluşturma özelliğine sahipler. İşte vücudunuzun pH değerini dengelemek için tüketebileceğiniz en güçlü alkali ve alkali oluşturan yiyecekler:

1- Limon ve Karpuz

Doğada asidik olsa da, vücuda girdiğinde içerdiği mineraller kanda parçalanarak alkali özellik gösteren limon en fazla yenmesi gereken yiyecekler listesinin en tepesinde yer alıyor. Doğal antiseptik ve dezenfektan olan limon, yaraları iyileştiriyor, karaciğeri temizliyor ve enerji veriyor. Yüksek ateş ve mide ağrısına da çare oluyor. 9.0 pH değerine sahip karpuz ise %92’si su geri kalanı da lif olan bir meyve olmasıyla beta-karoten, likopen ve C vitamini içeriyor. Susuzluğunuzu gidermeye birebir olan karpuz yüksek enerji sağlıyor ve bağırsakları temizliyor.

2- Misket Limonu, Mango, Kavun, Maydanoz ve Papaya

3- Kivi, Kuşkonmaz, Meyve Suları

Kivi ve meyve suları bünyede asidik bileşime dönüşmüyor, aksine alkali özellikli doğal şekerler bulundurdukları için vücuda yüksek düzeyde enerji sağlıyor. Kivi, portakaldan daha fazla C vitamini bulunduruyor ve vücuda antioksidan özellikli flavanoid sağlıyor. Kuşkonmaz da önemli bir asit azaltıcı olmanın yanı sıra sinir sistemimiz için önemli olan asparagin aminoasidini bol miktarda barındırıyor.

4- Tatlı Üzüm, Çarkıfelek, Armut, Ananas, Kuru Üzüm, Sebze Suları

Bu gruptaki yiyecekler antioksidan özellikli, ve A, B ve C vitamini bakımından oldukça zenginler. Üzümler kan dolaşımı düzenleyici etkileriyle kalp hastalıklarına karşı da bünyeyi koruyor. L-Karnitin bakımından zengin olan ananas, karın etrafında biriken yağların yakımını hızlandırırken, yüksek miktarda demir bulunan sebze suları hücresel detoks için birebir.

5- Tatlı Elma, Kayısı, Yonca Filizi

Elma ve kayası doğada asidik olup, vücuda girince alkali özellik gösteren yiyeceklere örnek. Fazlaca lif ve vücudun hormon dengesini düzenleyen enzimler barındıran bu yiyecekler, eski bir atasözünü doğrular gibi: Günde bir elma doktoru uzak tutar!

6- Avokado, Muz, Taneli Meyveler, Havuç, Hurma, Sarımsak

Antioksidanlar bakımından oldukça zengin olan bu yiyecekler düşük asidik değere sahip yiyecekleri nötr’lüyor. Taneli meyveler, hurma ve özellikle de sarımsak tansiyon düzenleyici özelliğiyle de biliniyor.

7- İçme Suyu

Normal şartlarda kanımızın pH değeri 7.3, içilebilir suyun pH değeri ise 7.0’dır. Uzmanlar vücudumuzun gün boyu kaybettiği suyu geri kazandırmak için erkeklerin en az 12, kadınların da 9 bardak su içmesini öneriyorlar. İçtiğimiz su miktarı vücudumuzun pH değerini alkali değerlere çekmeye de yardımcı oluyor.